lördag 27 oktober 2012

Våga gå utanför ramarna!



Bloggen har faktiskt hjälpt mig att våga göra en sak, att gå utanför ramarna. Eller snarare kanske den har hjälpt mig att välja en annan väg en den jag vanligtvis brukar ta. För att gå utanför ramarna handlar inte bara om att våga. För de allra flesta vågar, tror jag. Men det handlar om att ta steget, att göra på ett annat sätt än vad vi normalt brukar. För gör vi hela tiden lika och samma. Då blir vardagen ganska tråkig i längden. Vissa tröttnar givetvis snabbare än andra. Och som alltid gäller det att hitta en balans i det. Trygghet är skönt och trygghet är bra. Vi behöver få känna oss trygga för att våga, trygga för att växa. Men varför är det då så viktigt att gå utanför ramarna lite nu och då?
- Jo, vi behöver utmana oss för att växa. Om vi stannar är det bara en tidsfråga innan vi också börjar krypa. Så min fråga till dig är: Hur utmanar du dig?
 - Skriv upp vad du gör under kommande vecka, som inte är vad du vanligen brukar göra i liknande situationer. Fundera på hur det känns att göra någonting annorlunda. Kanske är det läskigt i början, men kanske också lite skönt? Och kanske upptäcker du någonting nytt hos dig själv?

Igår när jag var och fixade mina naglar, vilket jag gör varannan vecka som hopplös nagelbitare, så bestämde jag mig. Idag ska jag ha FÄRG på dem. Jag som har haft franskt utseende på dem i flera år. Som jag tidigare bloggat om så försöker jag nu satsa på färg, för att se om det har någon positiv effekt på mig och andra runt omkring mig. Och jag blir faktiskt glad av att titta på mina gröna naglar. Helt plötsligt blir mycket runt mig grönt. Och det har inte alls varit en av mina favoritfärger tidigare...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar