onsdag 17 oktober 2012

Våga drömma!


Drömmer du om någonting? Eller har du lagt din dröm åt sidan? Förmodligen har dina drömmar ändrats under årens lopp, för vi är ju föränderliga människor som påverkas åt olika håll under livet. Men har du  i så fall tagit reda på vilka dina nya drömmar är eller har du slutat att drömma?

Jag har haft många drömmar. Jag har också kämpat för att få dem uppfyllda. Ibland har de varit lika underbara som jag hoppats. Ibland har det inte varit lika bra som jag hoppats. Men det är inte alltid målet i sig som är det viktiga. För vägen mot en dröm kan leda dig till nya drömmar. Jag försöker alltid ha drömmar att leva efter. Och när jag har förverkligat en, så skaffar jag mig en ny. Det hjälper mig att känna mig levande och lycklig. Men jag har också lagt drömmar åt sidan. Jag har inte alltid lyssnat på min känsla. Har blivit vuxen?

Barn drömmer ofta mycket om framtiden. De har inga gränser utan vågar ha visioner och följer sin känsla och tro? Men är det så att vi glömmer bort att drömma när vi blir vuxna? Tror vi inte att drömmar kan slå in? I så fall tror jag vuxna har fel och barn har rätt.

Våga drömma och våga tro. Allting ÄR möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar