tisdag 30 oktober 2012

Härliga måndag


Det finns en dag som jag gillar mer än alla andra. Det är måndagar. Några tycker säkert jag är knäpp, andra kanske helt och fullt håller med mig. Så varför har denna dag blivit min favorit?

- För mig innebär måndagen en nystart. Det innebär ny energi. Nya tankar och värderingar att leva efter. Jag lägger det gamla bakom mig och se framåt. Och just den biten har varit oerhört viktig för under livet. Speciellt under tonårstiden, då jag hade det lite tufft. Måndagar har alltid gett mig hopp.


Jag vet inte exakt när det här med måndagar började, men det var över 10 år sedan. Jag älskar att få börja ett "nytt liv" varje måndag. Det är inte så att jag är missnöjd med mitt liv varje vecka. Men vi kan hela tiden ge oss själv och andra lite mer. För vi lever inte ensamma på den här planeten. Vi måste också ta hand om varandra. Mer än vad vi gör idag faktiskt! Måndagar påminner mig alltid om de värderingar jag har och hur jag vill leva mitt liv.


Den här måndagen började inte på topp faktiskt. Jag kände inte energi på morgonpromenaden. Men sedan har det bara blivit bättre och bättre och jag har haft en ganska bra måndag. Idag är det 6 veckor kvar tills Jonas och jag  åker på vår träningsresa till Thailand. Så vi vill passa på att komma i extra bra form och kanske få fram de där rutorna som man så länge eftersträvat. Därför ska vi prova ISO-dieten av Fredrik Paulun bland annat. En diet som kostdoktorn förkastar i och för sig, eftersom den innehåller lättprodukter och för mycket kolhydrater. Men jag tycker det är spännande att pröva olika dieter för att se hur de tas emot av kroppen. Och det är alltid kul med nya recept. Jag komme inte att köra den strikt, eftersom jag äter maten i skolan. Men så gott det gör med vissa undantag. Efter idag har jag i alla fall ätit väldigt mycket mat. Smaken har varit okej, men inte mer än så.... Men nu prövar vi i 6 veckor.... med lite avvikelser... Utvärdering utlovas längre fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar