söndag 21 oktober 2012

Positivt tänkande - utvärdering


Jaha, hur har då veckan med positivt tänkande gått?
- Jo, det har varit en ganska bra vecka. Jag har haft flera trevliga lektioner på jobbet och haft en riktigt toppenlektion om hur man gör för att vara en bra kompis. Jag fick till och med beröm och uppskattning för min lektion av "klassmorfar" Greger, vilket värmde i hjärtat. Speciellt gulligt var det när en av mina elever sa att hon var kär i sin syster och en annan pojke sa att han var kär i sin kompis. Jag kan säga att förklara ordet kär för 1:or är inte så lätt som man kan tro. Det är dessa stunder som gör lärarjobbet härligt.

Det har hänt flera positiva saker under veckan, men jag har ärligt talat inte tänkt eller reflekterat över det positiva tänkandet så mycket alls. Visionen var större. Men ibland handlar det bara om att bestämma sig för att vara positiv och så går det andra av sig själv. Men jag tänker fortsätta nästa vecka med samma anda, att medvetet välja att tänka positivt i alla situationer. För även när det är tufft, hjälper det att tänka positivt och ibland kan det vara det enda sättet att ta sig ur det som är jobbigt. Det är när vi är positiva vi kan se lösningar, även på det som inte är så bra. Jag vill påminna er andra om att tänka positivt. För det positiva smittar av sig och det är tillsammans vi kan göra förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar