lördag 20 oktober 2012

Vardagslyx!


I morse blev det  lite sovmorgon. Jag åt sedan god frukost med äggmacka och färskpressad juice, från vår ganska nyinköpta juicecentrifug. Efter frukost var det dags av bege sig iväg för bodypump. Väl hemma igen, lite frusen, satte jag på badvattnet. Jag älskar att bada. När jag precis krupit ner i det varma badet kommer min älskling in och säger att han tänkt ge mig lite ryggmassage, eftersom jag fick ont i ryggen under passet. Så det var bara att gå upp igen och lägga sig på massagebänken. Och tur har jag som har världens bästa massör till sambo. Så jag kan säga att jag hade världens bästa start på denna lördag.


Detta fick mig att börja tänka på det där med vardagslyx. Det är så viktigt att få små kickar varje dag. Vi behöver ge det till varandra och speciellt i en relation. Men vi behöver också ge det till oss själva. Så mitt tips till er är att göra en lista på vad som är vardagslyx för dig. Gör dig påmind om de stunderna och se till att du får med dig lite vardagslyx under veckorna. Se också till att njuta av de stunderna. Här kommer några saker som är vardagslyx för mig:

- Träning i alla dess former
- God mat
- Morgonstund
- Tända ljus
- Parfym
- Promenader
- Sovmorgon
- Blommor hemma
- Avslappning/meditation
- Ett varmt bad

Men den absolut bästa vardagslyxen är det oväntade. Den andra ger oss. Så glöm inte bort att ge. För den som ger, den kommer också få. Och kom ihåg! Det bästa i livet är gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar