lördag 2 mars 2013

1:a och 2:a dagen mot Pt-utbildningen

Igår fredag var det dags att börja. Första dagen mot att bli PT. Efter att ha haft en ganska hektisk start på året hade jag inte hunnit tänka så mycket på att det var dags. Jag tyckte i och för sig att det skulle bli kul och spännande, men inte mycket mer en så. Men när kursen började kom också en stor förväntan för vad som komma skall.

Fredagen började med en introduktion av våra nyinskaffade I-pads. Det finns mycket intressant att göra för studietekniken. Men sedan kom det som jag tycker varit en av de mest spännande sakerna under dessa 2 dagarna. Det var att höra vad alla 17 personer i rummet kom från och vad de ville uppnå efter utbildningen. Det är så spännande att höra andra människors ambitioner och vilja att ändra riktning på sina liv. Olikheten på personerna är stor, men alla ska vi ändå på samma tåg, även om vi kommer kliva av på olika ställen. Det tycker jag är häftigt.

De första 2 dagarna har bestått av anatomi, vilket jag redan läst 2 gånger tidigare,men absolut behöver en repetition i. Redan direkt märkte man att Susanne som höll i denna del, har riktigt mycket kunskaper på området och är en duktig pedagog. Sedan är det så klart att när det finns ett syftet till vad man ska använda detta till är det också lättare att vara intresserad och motiverad. Men det har varit 2 givande dagar och imorgon går vi in på näring och kost, vilket jag verkligen ser fram emot :)

Utbildningen känns jättebra och det känns som jag är på helt rätt plats. Det är en härlig känsla. I vår grupp har vi en tjej som redan gått Pt-delen och hon har skvallrat om hur otroligt kuloch givande de 2 veckorna är, men även att de är tuffa på många plan.... Så man har verkligen en spännande resa framför sig nu. Det är bara att njuta och suga in allt man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar