fredag 15 mars 2013

Bodybalance 60 - Hur modig är du?

Nya bodybalance, nr. 60, har ledordet MOD. Modet tränar vi i de olika positionerna under bodybalanceklassen. Vi gör det utifrån oss själva och utifrån våra individuella förutsättningar. För vad som är en utmaning för mig kanske inte är samma för dig. Vi försöker också ha modet att släppa kontrollen och bara slappna av och vara i nuet. Att släppa taget är ofta väldigt skönt och befriande för våra kroppar.

Mod är ett ord som börjar få mer och mer betydelse i mitt liv. Jag har ofta sett mig som ganska modig i många sammanhang, men jag börjar inse att jag kan bli så mycket modigare. Mod handlar om att våga och ibland måste vi våga för att vinna. Ibland måste vi släppa taget om saker för att upptäcka någonting nytt. Jag känner att jag börjar bli mer och mer modig. Grunden är att följa sitt hjärta. Våga göra ditt liv till det bästa du kan ha.

Så jag vill uppmuntra er till att göra någonting modigt denna helg och försök att göra en sak varje vecka som gör att du känner dig modig. Det kommer först och främst göra att du stärker dig själv och kanske kommer det också att hända saker du inte trodde kunde gå... Allt går, allt är möjligt, men utan mod blir det svårt. Träna upp ditt mod ( kanske på en bodybalanceklass) och se dig själv som en modig person. Att vara rädd begränsar oss i livet. Att vara modig gör oss oövervinneliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar