söndag 24 mars 2013

Licensierad träningsinstruktör

Då var de 6 intensiva dagarna avklarade och det är en mycket nöjd Emma som sitter på tåget hem till Eskilstuna. Jag är full av inspiration och känner mig mycket motiverad till mitt framtida tränande. Kan verkligen rekommendera alla som tränar att gå utbildningar som handlar om träning för att få en liten extra sporre. För mig har det varit ett riktigt lyft. Jag har en massa saker att jobba på och det har varit mycket ups and downs dessa dagar. Men nu känner jag mig väl medveten om vad jag behöver utveckla och hur jag ska göra det. Precis så som man ska känna efter en kurs. Som vanligt när man lär sig något nytt, utvecklas man också som människa på många plan. De gamla glasögonen byts ut mot nya och helt plötsligt ser man helt nya saker även då bilden är densamma. Dessa glasögon kommer framförallt ändra synen på gymmet.

Det har varit en jättehärlig grupp att hänga med under utbildningen och det är roligt att knyta nya kontakter, speciellt med människor som har samma intresse och verkligen brinner för träning. Det är också väldigt spännande att följa andras utveckling. Vi är 4 stycken från min grupp som kommer mötas igen på PT:n i juni. Det känns tryggt även om man önskat att hela gruppen följts åt.

Sista dagen har bestått av att först göra ett träningsprogram till en kurskompis och sedan instruera den i det. Sedan fick även jag ett program anpassat efter mig. Angelica gjorde ett toppenjobb med upplägget, dock inte alls som jag hade tänkt mig. Efter lunch kom Per Wikman för att ta över då Mikael gav oss individuell feedback. Han hjälpte oss att köra slut på varandra med coaching i superset, triset, dropp och 1,5: er. Det är olika sätt att variera styrketräningen och en hjälp att utveckla de vana styrketränarna som fastnat. Det var riktigt skoj att pressa sig, men ännu roligare att hjälpa andra att göra det. Ett riktigt bra avslut, på en riktigt bra kurs. Trots en tuff dag, åker jag ändå hem full av energi och med känslan av att jag kommer att bli en riktigt bra Träningsinstruktör och framöver även PT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar