fredag 15 mars 2013

Dag 1 - träningsinstruktör

Morgonen startade lite kaotiskt med ett tåg som bara gick till Södertälje. Därifrån fick jag ta buss till Stockholm. Det gjorde att jag blev lite sen till utbildningsdag 1, vilket kändes sådär. Som tur var missade jag bara presentationen av alla och kom insmygandes i slutet av den. Jag möttes då av en varmt välkomnande av Pt:n Mikael Svensson.

Vi började sedan dagen med att gå igenom hållning och 3-punktsprincipen samt 7 -punkts. Sedan var det dags för Dagens första muskel, bröstmuskeln (pectoralis major). Vi gick igenom några övningar och fick sedan prova på dem 2 och 2. Vi är en ganska liten grupp,vilket gör att man får mycket feedback och tips på det man behöver tänka på. Efter bröst var det axlar (deltoideos). Dagen avslutades med reflektion över vad som gått bra och vad vi behöver tänka på fortsättningsvis.

Jag är väldigt nöjd med Mikael som utbildare och känner att den första dagen gett mycket. Mikael pratar hela tiden om ett sätt att börja tänka på, som han själv hela tiden förmedlar. Första dagen var väldigt givande och framförallt har dagen varit inspirerande för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar