fredag 22 mars 2013

Styrketräning!

Efter förra helgens träningsinstruktörsutbildning fick jag en läxa:
- Ner i gymmet!
Läxan tog jag på allvar och trots att jag lett 4 klasser på 4 dagar tog jag mig ner i gymmet 2 gånger. En gång själv och en gång med Jonas. Jag känner mig inte helt bekväm med alla maskiner än, därför var det ganska skönt att köra tillsammans med någon. Brukar mest gilla att träna ensam annars. Men det är en stor fördel när någon annan kan kolla in ens teknik, men också för pepping. Förstår nu helt och fullt de som tränar tillsammans. Styrketräning blir faktiskt roligare när man är två. Med vissa undantag kanske (se bild...)

Att träna bodypump och andra gruppträningsklasser kan vara en god  idé för att slippa träna ensam och då få hjälp med motivationen och teknik. Att anlita en PT som har som jobb att motivera, instruera och hjälpa sina kunder individuellt till bra teknik och goda resultat är också ett tips. Det är ett något dyrare alternativ, men också mer personligt och specifikt, där träningen kan skräddarsys efter de mål som kunden har. Mitt nästa steg är att anlita en PT. Det för att få hjälp med att utvecklas maximalt, men också för att kunna bilda mig en bättre uppfattning om hur jag vill arbeta som PT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar