torsdag 14 mars 2013

Lugnet efter stormen....

De senaste veckorna i mitt liv har varit helt galet hektiska. Jag har påbörjat min utbildning mot att bli personlig tränare, vilket lett till att jag bott i Stockholm hela helgerna och varit ledig från mitt arbete på fredagar. Det har i sin tur lett till att jag missat en planeringseftermiddag och haft väldigt mycket att göra de 4 andra dagarna. Sedan har det varit nya releaser på både bodypumpen och badybalancen, vilket inneburit att två nya pass har lärts in. Till det läser jag min kurs i kost, näring och hälsa och så hade jag tenta på grundkursen mot att bli PT igår...

Men idag andas jag faktiskt ut. Allt har gått runt under dessa tuffa veckor. Bodypumpen har jag kört. Ikväll körde jag hela bodybalancereleasen och igår klarade jag grundkursens tenta. Sedan har jag i princip min planering färdig ända fram till påsklovet. Jag känner mig nu lugn och harmonisk, vilket känns som en toppenladdning inför första helgen mot att bli styrketräningsinstruktör. Imorgon bär det av mot Stockholm för nya utmaningar och mer inspiration.

Ibland kan man ha dessa hektiska perioder i livet, men det gäller att begränsa längden av dem. Det kan också vara skönt att ha ett andningsrum framför sig där man vet att det kommer lugna ner sig. Därför ser jag extra mycket fram emot påsklovet, där jag bara ska vara hemma. Jag ska se till att umgås, fixa hemma och bara vara. Jag verkligen längtar efter det, särskilt då jag varit iväg de senaste loven. Man ska inte underskatta "att bara vara hemma", för ibland kan det kännas som lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar