fredag 22 mars 2013

Dag 4 - träningsinstruktör

Dagen började med repetition från förra helgen. Vi instruerade varandra och gav feedback. Förmiddagspasset gick väldigt fort. Efter lunch var det dags att gå igenom funktionell styrketräning. Det var inte riktigt som jag förväntat mig, vilket dock är positivt, eftersom det innebär nya saker att ta till sig. Vi började med att träna grunderna till att göra Olympiskt lyft, först ryck och sedan frivändning. Frivändningen kändes helt okej, men Ryck kändes lite läskigt. Vi gick också igenom några kettlebellsövningar och flera övningar som man kan göra med TRX- band (se bild nedan).

Efter en 2 timmars introduktion var det dags att gå ut och öva. Jag klarade Olympiska lyftet direkt och kände mig mycket stolt (se bild). Modet fortsätter att infinna sig. Men är mycket att jobba på lite här och var. Men det är väl så, att ju mer vi lär oss desto mindre känns det som att vi kan. Känner mig i alla fall väldigt motiverad till morgondagen och min fortsatta styrkekarriär. Märker redan att det börjar hända en hel del saker med kroppen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar