torsdag 14 mars 2013

Just smile!

På mina bodybalance- och yogaklasser brukar jag uppmana mina deltagare att le under avslappningen. Jag brukar tala om för dem att uppmärksamma känslan av vad ett leende gör i kroppen. Det är en häftig känsla att känna. Så om du inte gjort det någon gång, kan jag verkligen rekommendera dig att ta en stunds avslappning och göra denna övning. Det brukar påminna mig om hur viktigt det är att le mycket, vilket jag verkligen kan göra så mycket mer. Vi har mycket att le för, om vi bara gör oss medvetna om allt vi har att vara tacksamma för.

Ett leende är inte bara härligt att ge, utan också att få. Så tänk på det nästa gång du möter någon. Ge den personen ett leende och kanske får du också ett tillbaka. Ett leende kan förändra saker, mer än vad vi kanske förstår. Så hjälp till att skapa en bättre värld bara genom att le mot andra, men även mot dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar