tisdag 11 juni 2013

Berg- och dalbana, dag 9 & 10 PT

Dag 9 bestod av avancerad styrketräning. Vi gick igenom de olika träningszonerna teoretiskt och fick sedan prova på dem. Det var en dag med fullt ös, medvetslös. Vi kastade oss in i roller som personliga tränare, utan vidare förberedelser. För min del var inte det de optimala sättet att göra på. Även om vi han med en hel del kände jag mig inte som "mitt bästa jag". Det som jag dock gjorde bra var när jag klarade att göra 75 armhävningar på tå på 4 minuter. Det var jag riktigt stolt över. Vid dagens slut, efter en hel dags träning, fanns det inte mycket energi kvar. Jag kände mig lite nere och funderade lite på vad det är jag ska göra egentligen....

Dag 10 släppte allt. Vi hade fått förbereda oss för ett PT pass dagen innan, vilket var skönt. Först började Linda med att vara min PT och hon är verkligen superduktig på det och inspirerade mig mycket. Sedan var det min tur. Jag började min PT med att låta Linda ta ett affirmationskort. På det stod det att "Jag är fräsch". Efter det var det bara att köra. Jag gick helt in i min roll och va precis den PT:n jag vill vara. Glad, energisk, närvarande och holistisk :) Även Linda var nöjd och efteråt fick jag väldigt bra feedback. Jag svävade som på moln och mycket släppte inom mig. Jag har hittat mitt varumärke och känner att jag har hittat hem. 

Resten av dagen bestod av passning och mycket träning. Det Kändes rejält i kroppen efter gårdagens utmaningar kan jag lova. Men varje gång vi blev PT:s igen lyckades vi tagga till. Glädjespridare, det kände jag mig som, trots att kropp och knopp var helt slut. Dagen avslutades med känslan av att jag älskar det här, att träna andra människor. Och jag tror det syntes... Med orden nedan sammanfattade vår lärare Pär dagen. Hemläxan blev: ät, sov och ät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar