onsdag 19 juni 2013

Dag 15,16, 17 osv - resan börjar på egen hand

I måndags väntade den sista examinationsuppgiften, den teoretiska. Den gick ganska snabbt att göra och var så mycket lättare än den första tentan. Så skönt att vara klar med allt och vara licensierad Personlig tränare. Var också på Forever Träning och Hälsa i måndags och berättade för personalen att jag nu är PT och att det är möjligt att boka mig. Jag fick även berätta om vad jag kan erbjuda som PT. Jag har några kunder jag ska börja med, vilket känns kul och spännande.

Att komma hem efter 2 veckors utbildning innebar dock också en faran. För när jag kom hem kändes det som om verkligheten kom ikapp mig och jag började tvivla. Nämen inte ska väl jag... Inte kan väl jag... Hjärnspöken är de största hindren jag har framför mig. I tisdags morse när jag vaknade drog jag dock denna affirmation ovan. Detta är ett budskap jag måste våga tro på. Det finns alltför många därute som ger upp sina drömmar och inte tror att det är möjligt. Jag vill inte vara en av dem. Därför tänker jag plocka fram modet inom mig.

I september förra året startade jag den här bloggen, Holistic Balanze - mod och hälsa inifrån och ut (de sista lades till under PT-utbildningen). Jag startade den för att jag ville ha en förändring i mitt liv. Jag var inte nöjd med min livssituation. Det var början på min resa som startade utifrån en inre dröm, att någon gång äga en yogastudio som också erbjuder Personlig Träning och Livsstilscoaching. 9 månader senare är jag utbildad till Holistic Lifestyle Coach och Personlig Tränare och det är nu den riktiga resan börjar. Packningen är klar för nu. Det är bara innehållet som ska förvaltas. I min resväska ligger ordet Mod högst upp. Mod är någonting jag ständigt, på olika sätt, försöker plocka fram hos mig själv, för att våga, våga tro på mig själv och att allt är möjligt. Det är också någonting jag får av er alla därute, som peppar mig och tror på mig. Att våga plocka fram modet i oss själva, det kan förändra hela livet.

Så nu reser jag vidare, med en ny väska i bagaget :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar