tisdag 18 juni 2013

Dag 12 PT - när allt känns upp och ner

Dag 12 hade inte de bästa förutsättningarna framför sig. Lämnade syster på morgonen med tårar eftersom hon skulle resa bort på obestämd tid. Jag försökte hämta kraft inom mig, inför dagen, men ibland är det inte helt lätt. Hade haft sån väldans energi de andra dagarna, men denna dag tog tröttheten över. Dagen började i alla fall med PT- pass, vilket var skönt. Träning får alltid mina tankar att lätta. Vi fortsatte sedan att prata träningsplanering och periodisering på förmiddagen. Efter det var det lite otydlig info, kring uppdelning av paren för examinationen. Blev inte en helt lyckad situation, men löste sig bra tillslut i alla fall. 

Efter lunch var det dags för löppasset. Jag var inte superpeppad på 2,5 h löpning, med intervaller bland annat. Kände som sagt att energin var väldigt låg och det kändes som om någon ville sätta mig på prov denna dag. Men väl ute och igång hittade jag tillbaka efter uppvärmningen. Vi fick prova på olika pulszoner att springa inom och även explosiva starter på ett lekfullt sätt. Precis när vi var klara kom regnet sköljandes över oss. 

Väl tillbaka, efter dusch och ombyte, var det dags för teknik i de olympiska lyften ryck och stöt. Sedan var det stationsträning. Fredagen bjöd på en psykisk och fysisk ansträngande dag. Avslutningsvis var det dags att sätta igång med vår examinationsuppgift. Men först fick vi våra fina PT- tröjor och då lyfte humöret :)

 
Examinationsuppgiften började med att vi skulle intervjua varandra som kunder, i paren vi delat in oss i. Sedan fick vi vår största läxa, att periodisera träningen för vår kurskamrat, utifrån det mål den hade. Samtalet gick bra och jag har förstått att coachingdelen är en av mina starka sidor som PT. Lyckades få ut bra info från Uffe, som var min examinationspartner.

Min dag var dock inte slut där och då. För när jag kommer till syrrans lägenhet inser jag att ja tappat nyckeln till den... Så  i lite halvpanik var det bara att bege sig hem till Eskilstuna, för att sova hemma. Tur att det inte är så långt från Stockholm. Blev en sen kväll med hemläxan sedan, men klar blev den i alla fall :) Vet inte vad någon försökte säga mig denna dag. Men någon ville sätta mig på prov i alla fall... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar