onsdag 19 juni 2013

Personlig Träning - för bästa resultat!

Känner du att du vill ha en förändring i ditt liv? Kanske är det livsenergin som saknas, kroppen känns trött och tung och är inte samarbetsvillig. Du kanske inte känner dig helt nöjd med dig själv. Eller har du andra mål du vill uppnå inom din träning, så som att få mer muskler, bli snabbare, få en fastare kropp mm? Då rekommenderar jag dig att anlita en PT.

Hur kan Personlig Träning ge dig ett bättre liv?
Det finns många fysiska aspekter på vad träning har för effekt, men framförallt vill jag påstå att det är i det mentala den stora förändringen kan skapas. För när du lär känna din kropp och börjar trivas med den inifrån, då kommer många andra bitar också att falla på plats. Det är genom att lära känna din kropp och lära känna hur du fungerar, som du kan skapa de största framgångarna för dig själv. Hur väl känner du din kropp egentligen? 

Som Personlig Tränare och Holistic Lifestyle Coach hjälper jag dig väcka din egna motivation. Jag hjälper dig att få verktyg du kan använda för att lära dig lyssna på din kropp. Ingen annan kan göra din förändring. Den viktigaste personen i det är du. Men en Personlig Tränare kan hjälpa dig finna den inre motivation, som därefter kommer leda till en yttre förändring. Jag kan erbjuda Personlig Träning i flera olika träningsformer, så som yoga, core, core boll, funktionell träning, löpning och styrketräning. Jag arbetar även med tester som går att utvärdera, så som styrketester, konditoonstester, kroppssammansättning och rörlighetstester mm. Jag arbetar även med en typ av energiövningar, sk. zoneövningar. Dessa passar framförallt dig som är stressad och/ eller har gått in i väggen och dig som vill ha mer energi i vardagen. Jag kan även hjälpa dig som har skadeproblematik och arbetar då med träning som stärker upp "den svaga länken". Jag utför också terapeutisk töj och fysisk avslappning. Tillsammans skapar vi en plan, helt anpassad efter dig. Jag arbetar med synsättet inifrån och ut. Som personlig tränare vill jag stärka din syn på dig själv och skapa mod. Mod att lyckas.

Jag finns på Forever Träning och hälsa och där kostar en PT timme 600 kr för medlemmar och 750 för icke medlemmar. Jag kommer även att erbjuda PT hemma hos dig framöver, för samma kostnad. Hör av dig om du är intresserad (emmah_j@hotmail.com). Det är en investering i dig själv och i din kropp. Finns det något viktigare än det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar