tisdag 18 juni 2013

Dag 14 - examination

Dag 14 började tidigt, 5.30 ringde klockan. Jag var väldigt nervös inför tentan. Kändes därför extra skönt att se denna affirmation Dagen till ära. Fixade i syrrans lägenhet på morgonkvisten, för att få allt klart. Försökte även hinna med att gå igenom lite anteckningar inför examinationen. 7.20 var jag på plats på skolan. Jag tyckte jag var tidig, men ändå var jag sist av oss fyra som skulle examineras först.... 

Examinationen gick bra både för mig och Uffe. Vi hade 45 minuter var för att vara PT. Först tränade vi vår kund, fick berätta lite om de övningar vi valt utifrån en del frågeställningar. Sedan fick vi göra en tester på varandra. Efteråt fick vi feedback tillsammans. Per sa att när man måste leta fel, då är det väldigt bra :) Jag har mitt varumärke klart för mig, vet min nisch och vart jag vill i framtiden. Det är en styrka. Per sa att han tror jag kan gå hur långt som helst och att det skulle bli spännande att följa min resa. Det lyfte verkligen mig :) Mitt utvecklingsområde ligger inom mig själv, att lära mig förstå och känna, att bra nog kommer vara perfekt för kunden. Prestationsprinsessan behöver sänka kraven på sig själv. Känner igen de orden... Har jag kanske hört dem förut?

Som pedagog har jag alltid det där pedagogögat med mig, när jag går på föreläsningar och kurser. Jag är väldigt nöjd med kvalitén på lärarna under utbildningen, men framförallt över deras engagemang. Sista veckan hade vi en och samma lärare, Per Vikman. Jag hade inte kunnat gissa innan att hans sätt att undervisa på skulle falla mig så bra in i smaken... Per bygger sin pedagogik på att stärka oss med positiv feedback. Jag är även grymt imponerad av den energi Per lyckades förmedla under veckan. När vi var som tröttast krävdes det nog en hel del för att vi skulle tagga till. Pers metod, skulle jag säga, är att hela tiden lyfta oss och säga positiva saker, vilket gör att vi också lyfter och utvecklas som människor och Personliga Tränare. Det hjälper oss att stärka våra starka sidor än mer och att bli trygga i det vi gör. Det är en erfarenhet jag kommer att ta med mig in i mitt arbete som lärare och som Personlig Tränare. Att bygga på det positiva är nyckeln till framgång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar