måndag 10 juni 2013

Utmaningens dag - PT dag 8

Efter en lite snabbvisit hemma bar det i morse av upp till Stockholm igen. Lite mer stress på morgonen än jag önskat, men kom till The Academys lokalerstrax innan 12 i alla fall. Missade inledningen av dagen och presentation. Kom dock snabbt in i temat för dagen som var Sälj och marknadsföring.

Efter lunchen kastades vi ganska snabbt in i den 1:a utmaningen. Att på 10 minuter sälja in oss som Personlig Tränare inför gruppen. Detta var en uppgift många av oss visste skulle komma. Det gjorde inte saken enklare. Jag vet att min nervositet för dessa situationer är stor, samtidigt som jag vill stå där framme och göra det. Som lärare står jag och undervisar varje dag, men dessa situationer är något helt annat. Nervositeten var dock ömsesidig och fanns hos de flest, vad det verkade. Jag själv var väldigt nervös under min presentation, men jag gjorde det och kände mig nöjd efteråt. Det blev en hel del positiv feedback efteråt, vilket värmde, men jag fick också med mig några utvecklingsområden. Min trygghet ligger i att jag har en tydlig bild över vad jag tror på och vem jag vill vara som Personlig Tränare. Det gäller bara att jag vågar lita på min vision fullt ut.
Så här löd min presentation (ungefär) om varför du ska anlita mig som Personlig Tränare:

- Hur modig är du?

Emma Jerngren heter jag Jag är Personlig tränare by "The Academy" och Holistic Lifestyle Coach by C.H.E.K institute. Som Pt vill jag bjuda in dig på en resa, en resa genom din kropp. Utifrån det holistiska perspektivet arbetar jag med helheten och i tron om att allting påverkar allting. Tankar, andning, mat, vätska, sömn och rörelse, allt påverkar dig och din kropp på olika sätt.

Tillsammans arbetar vi inifrån och ut. Jag kan bland annat erbjuda dig zoneövningar, yoga och funktionell träning. Min tro är att när insidan förändras, förändras också utsidan. Jag vägleder dig i din egna förändring utifrån vad du upplever att du vill förändra. Mod är mitt ledord och jag vill hjälpa dig att plocka fram ditt mod. Du är den bästa läraren för din kropp. Du är unik. Dina tankar kan ljuga för dig, men din kropp ljuger aldrig. Jag hjälper dig i hur du kan lyssna på den för att nå din högsta potential.

Efter presentationerna var de flesta helt slut. Vår lärare Per Vikman tog med oss ut på promenad, vilket var välbehövligt. Det märks att Per har arbetat mycket med sin egna personliga utveckling och det är även något han delger oss. Han använder sig också av mycket pedagogiska strategier, vilket är häftigt och inspirerande att ta del av. Eftermiddagen fortsatte sedan med mycket reflektioner om hur vi ser på oss själva, vilka värderingar vi har, vilket motto vi kan ha och vad vi vill att vårt varumärke ska vara. Vi fick även göra en tidsplan över vår utveckling som Personlig Tränare. Sist men inte minst var det egna reflektioner över dagen. En mycket givande och spännande dag och jag känner mig än mer stärkt i mina övertygelser, även om förvirringen samtidigt är på hög nivå...The Academys budskap, Learning for Life, känns väldigt passande, speciellt efter den här dagen.



2 kommentarer:

  1. Hej Emma,

    Kul att läsa att du går The Academy och ska bli PT! :)

    Stort lycka till! //Simon Forsberg (från thailand)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Simon!

      Kul att höra ifrån dig. Du och många andra gav mig en hel del inspiration i Thailand, så efter det var det bara att köra :) Känns toppen!

      Hoppas allt är bra med dig och att löpskolan går super//Emma

      Radera