söndag 2 juni 2013

PT-utbildning - Nu kör vi!

Imorgon är det dags. Det sista steget börjar för att bli Personlig Tränare. Två veckors heltidsstudier väntar, 7 dagar per vecka. Det kommer bli tufft, det kommer säkerligen vara jobbigt, men det kommer också vara otroligt roligt och lärorikt och jag är så otroligt glad att jag valt att göra detta, att jag tog det här steget. Självklar känns det extra kul att veta att man har kunder som väntar när man kommer hem nu också.

Mina förberedelser har inte riktigt blivit som jag tänkt. Jag hade visioner om att träna mycket styrketräning under maj, och vara i toppform till utbildningen, men min kropp sa ifrån. Jag fick ont i kroppen och framförallt min rygg. Eftersom det varit en hektisk vår för mig, har min kropp känts sig ganska sliten, så jag har försökt att lyssna på den. Istället lades tiden på Functional Moves och utbildning till Functional Moves instruktör. Därmed fick jag en massa bra verktyg i ryggsäcken, från den utbildningen, som kommer vara bra att ha i mitt arbete som PT också. Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig, det är bara att inse det. Men ibland blir det bättre i slutändan ändå.

Så om 2 veckor och en dag kommer jag att vara utbildad till Personlig Tränare och förhoppningsvis arbeta mer med någonting jag älskar, träning och hälsa och att hjälpa andra människor lära känna sina kroppar. Jag kommer att vara på Forever Träning och Hälsa, så om du är intresserad av Personlig Träning i sommar med mig säg till i receptionen på Forever så kontaktar jag dig, annars hör du av dig direkt till mig via facebook eller mail; emmah_j@hotmail.com

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar