torsdag 6 juni 2013

Dag 3 PT - kost

På onsdagen, 3:e dagen, stod kost på schemat. Jag, som hade skolavslutning och avslutade mina elevers första skolår, dök upp lite senare. Det är alltid tråkigt att missa saker, men det kändes viktigt att få släppa hem mina duktiga elever med positiva känslor om hur duktiga jag tycker de vart. Så det avslutet blev väldigt lyckat. Och som min kloka syster sa igår, det kanske faktiskt är meningen att man ska missa vissa saker... Ett bra sätt att tänka tycker jag :) Kan nog hjälpa mig, som gärna vill vara med överallt och inte gillar när jag missar något. Tror kanske några av er känner igen sig i det?

Strax innan lunch dök jag i alla fall upp i The Academys lokaler och kastade mig in i kosten. Det kändes dock som en hel del repetition för min del och jag är tacksam över att jag gått kursen, kost, näring och hälsa på Linnéunivrsitetet. Den kursen har gett mig mycket kunskap om grunderna i näringslära, vilket gjorde det lättare att hänga med i "kostspråket". 

Fortsättningsvis fick vi lite tips på praktiska material vi kunde använda oss utav när vi hjälper andra med kost te x med specialgjorda tallrikar och mått. Därefter analyserade vi olika kostdagböcker som vi hade med oss. Dagen avslutades med träning på coaching av kostvanor/kostdagböcker. Det kändes som jag kunde lämna dagen med bra verktyg för hur jag kan coacha andra i kost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar