fredag 19 april 2013

Äntligen framme...

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

I morse såg jag verkligen fram emot vad som komma skall. AMT med Forevergänget och sedan kurs i Halmstad. Har haft fullspäckat schema hela veckan. Det är mycket att förbereda när man ska vara borta. Igår slog det mig dock att ribban just nu ligger lite för högt. Jag vill mer än vad jag kanske egentligen klarar av att hantera. I morse när jag vaknade var min hårbotten sårig och kliade och när jag var hos min nagelteknolog och undrade varför naglarna inte sitter kvar längre nämnde han stress som en Orsak. Det öppnade mina ögon lite. Tempot måste sänkas, Nu!

Ändå var det svårt just idag att tänka på det. Jag skulle precis hinna i tid till Skövde för ett träningspass. Kroppen var dock rätt mör, både igår och idag. Jag Stressade iväg efter jobbet... Visste att tiden var knapp, men ville så gärna hinna. Det gjorde jag inte. Jag fick stora problem med min vindrutertorkare som Jonas bytt dagen innan. Det bidrog till några nära döden upplevelser och en massa stress. Det tog ett bra tag innan jag kunde inse att jag inte skulle hinna fram i tid. Men när jag väl hade fått hjälp på en mack i Laxå och torkbladet satt på plats kändes det inte längre som det spelade någon roll. All denna stress fick mig dock att inse hur mina dagar ibland kan se ut. Ibland vill jag för mycket. Inte hälsosamt!

Väl framme möttes jag av härliga Forevergänget och tog mig ett glas vin. Satt och snackade ett tag innan jag tog mitt pick och pack till rummet. Skulle få bo själv, vilket känns skönt i dagsläget. Nu lovar jag mig själv att jag ska varva ner och jag har 5 härliga lediga dagar framför mig. Ska lära mig mer om det jag älskar att göra och det kommer bli kanon.

Ibland måste man sakta ner fast det är mycket kul som händer. Även positiva saker kan uppenbarligen bli för mycket för kroppen att hantera. Jag har en del att träna på där. Men jag älskar ju att träna och träning ger färdighet :)

Nu väntar middag med trevligt sällskap. Nu ska jag slappna av och njuta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar