måndag 22 april 2013

Frälst, lycklig och nöjd - Holistic Lifestyle Coach

Det är svårt att beskriva den här dagen med ord. Men trots att vi vridit och vänt på det mesta tillsammans med JP. Sears känner jag mig ändå som om jag kommit hem. Idag har jag suttit och lyssnat och sugit in det en fantastisk man berättat om.

Dagen började med en presentation av alla och precis som vid förra utbildningen jag gick är det så spännande att höra vad andra kommer från. Då menar jag förstås inte staden utan deras bakgrund och syfte till varför de är där. Det var en hel del Pt:s, några naprapater och andra som arbeta med hälsa, men även några som bara var där för sin egna skull.

J.P gick igång direkt och bjöd in oss i hans tankar och samtal. Och med nästan 7 timmars pratande kan ni tänka er att det har varit en hel del att ta in. Jag kommer inte dela med mig av alla hans tankar idag. Men det kommer jag säkerligen göra i bloggen framöver, i någon form. Det viktiga som jag lärde mig idag och det som gjorde att en pollett föll ner, är att allt hela tiden är i förändring. Vad som passar dig och din kropp idag, kanske inte kommer att passa dig imorgon. Det är därför vi måste lära oss lyssna på våra kroppar för J.P menar att kroppen aldrig ljuger. Det kan dock våra tankar göra. Jag vill hjälpa andra att börja lyssna på sina kroppar, så de själva sedan kan vara sin egna ledare. För vi kommer aldrig att få ett svar på vad som är bra för oss att göra för hälsan. Vi kommer att få och behöva många olika svar under resans gång, som ständigt behöver förändras. Hela livet är en resa, där vi ska sträva efter balans i många olika delar. Balans är dock ingen destination vi ska nå. Det är en ständig resa som aldrig tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar