söndag 14 april 2013

Nytt experiment...

Då var det dags för lite nya utmaningar kring kost och träning. 0 socker fortsätter, men jag och Jonas ska nu köra igång med ett nytt kost och träningsupplägg. Kosten innebär att det blir mycket kött och protein och mycket grönsaker. Det blir egentligen inte så stor skillnad mot vår nuvarande kost, men lite nytänkande, speciellt när det gäller frukosten. Varje måltid ska bestå av hälften grönsaker och hälfter protein. Jag kommer art lägga till lite mer kolhydrater i min kost, då jag inte mår bra av för lite.

Träningsmässigt ska jag försöka få till 3 styrkepass i gymmet + min bodypumpklass. Sen blir det såklart 2 sköna Bodybalancepass, som jag tycker är ett perfekt komplement till styrketräning. Mitt stora mål med styrketräningen just nu är att bli starkare. Jag vill bli starkare på så sätt att jag orkar lyfta och hantera min egna kropp på olika sätt.

Det blir spännande att se vad det nya programmet kommer att ge. Mitt experiment är framförallt att se hur det går att få muskler med "riktig mat", utan kosttillskott. I det ursprungliga programmet finns det en hel del saker att stoppa i sig. Men jag väljer att prova utan. Är nyfiken på hur ni andra gör med tillskott? Hur vanligt är det att tjejer intar kosttillskott? Skriv gärna en kommentar här på bloggen vad ni tycker och tänker kring det? Vad är era rekommendationer? Vad funkar bäst för er? Vill lära mig mer om detta. Kommer säkerligen att vara en fråga man kommer möta ganska ofta som PT. Jag tror andras olika erfarenheter är det bästa sättet att få en förståelse kring detta och bygga upp sin egna erfarenhet kring det.

Äggröra (2ägg), groddar, 5 paranötter, 3 körsbärstomater, 1 morot,  1/2 grape, 4 skivor rostbiff (utan socker tillsatt)

2 kommentarer:

  1. Intressant experiment! Kosttillskott har ju blivit väldigt stort på sistone så bevisligen har det ju fungerat rätt bra förr i tiden med mindre. Vad har du tänkt äta eller dricka före och efter dina träningspass istället? För mig är kosttillskott framför allt ett snabbt och jämfört med mat - billigt sätt att få i mig protein och kolhydrater i samband med ett träningspass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svar:) Vanligtvis äter jag ett mellanmål innan träning ofta bestående av mitt hemmagjorda bröd. Ibland blir det kesella eller keso med bär och frön, men oftast blir jag inte lika mätt av det som av bröd. Efteråt har jag tagit en banan och ett glas mjölk, ibland lite nötter. Sedan sett till att äta mat ganska tätt efter träningspasset. Kan dock tänka mig att återhämtningen kan bli bättre om man intar kosttillskott. Men försöker äta så naturligt som jag kan. Är dock lite sugen på Holistics tillskott som ska vara mer rena och naturliga för kroppen att inta.

      Radera