måndag 8 april 2013

Sockerfri en vecka....

Idag var det lite speciellt att komma tillbaka till jobbet. Jag möttes nämligen av två extra lyckliga kollegor som har kämpat hårt med att ta bort socker. Därtill har de även på eget bevåg lagt till en massa andra sunda vanor. Det var fantastisk att möta dem idag och de lyste. Att se detta får mig verkligen att känna att det är just det här jag vill arbeta med, att inspirera andra människor till en hälsosam livsstil. Sen är det så att vissa dagar, många dagar, kommer kännas så här fantastiska, men långt ifrån alla. Det måste vi alltid ha med oss. Motgångarna kommer att finnas, liksom motstånd, men det gäller att övervinna det. Varje gång vi gör det blir vi starkare. Och kom ihåg att vi alltid har ett val.

För egen del har sockeravvänjningen gått bra, men jag har märkt att jag varit hungrigare och haft mer aptit än vanligt, liksom min sambo. Detta sa även en kollega. Så mina mellis har blivit större. I övrigt har det varit mycket laga mat under veckan eftersom jag varit ledig. Igår testade jag en mycket god Fajitas. I morse provade jag en liten annan variant på frukost, vilket fungerade riktigt bra. Så vi kämpar på med den sockerfria månaden. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar