fredag 5 april 2013

Skriva för att lära!

När jag gick och utbildade mig till lärare på Örebro Universitet hade vi en bok som hette  "Skriva För Att Lära" (Olga Dysthe) som kurslitteratur. Jag tyckte redan då den var bra, men förstår idag hur mycket mer den hade att säga. I augusti förra året startade jag en hälsoblogg efter påtryckning från min storasyster. Efter att jag börjat med bloggen föll många bitar på plats och någonstans har jag börjat följa mina drömmar och önskningar. Det är bloggens förtjänst till stor del, för den lär mig saker varje gång jag skriver och hjälper mig hålla motivationen uppe.

Under tiden jag haft bloggen har jag fått höra mycket positiva saker och framförallt att jag är väldigt duktig på att skriva. Och kanske beror det på att jag också alltid älskat att skriva, från att jag lärde mig skriva. Efter Nike Blast ville en av föreläsarna lägga in den text jag skrivit om henne på hennes publica sida. Motiveringen var:
- Precis så som du skrev om mig, så vill jag bli uppfattad.
Idag  hade jag mitt alldeles egna repotage om hälsa i lokaltidningen. Det känns nästan lite overkligt, men det påminner mig också om att Allt är möjligt!

Det jag vill med dagens blogg är att även uppmuntra dig till skrivandet. Det händer mycket när vi skriver och framförallt lär man känna sig själv. För mig har det betytt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar