tisdag 16 april 2013

Ta plats!

De senaste gångerna på Bodybalancen har jag uppmuntrat mina deltagare till att ta plats. Att de öppnar upp och tar emot allt som kommer till dem. Jag vill att de öppnar kropp och sinne. Det är så lätt att vi idag sjunker ihop av olika anledningar, men det finns egentligen inget positivt som kommer ut av det. För genom att vi kurar ihop oss förminskar vi oss själva och stänger in oss. Vi får inte kraft genom att sjunka ihop. Vi får kraft genom att öppna upp och visa oss. Det är då saker kommer till oss.

Jag har haft 2 dagar då jag känt mig låg och lite vilsen. Det gör vi alla ibland och jag gör det ofta när jag vet att det är förändringar på gång. För även om det är mycket positivt som händer, kan det vara svårt att samla ihop sig. Hur hämtade jag då kraft för att komma ur den låga fasen denna gång.

1. Fyllde på med mycket energi till kroppen, i form av mat.
2. Fyllde på energi i form av träning, träning ger mig verkligen positiv energi.
3. Jag har försökt att vila och kopplat av mer. Ibland behöver jag vila från träningen, men ibland inte. Det känner jag ofta i kroppen. Den här gången var det mer vila som innebar att göra ingenting och att göra annat mot vad jag brukar göra.
4. Öppna upp. I morse när jag var ute och jogga och kände mig lite deppig tänkte jag just på det där att öppna upp och ta plats. Det är så enkelt att sjunka ihop när man känner sig deppig. Så jag tänkte att jag skulle försöka sträcka lite på mig istället. Och under dagen har mycket positivt kommit till mig och efter Bodybalancepasset nu ikväll kände jag att energin va tillbaka igen. Alltid lika skönt :) Jag förstår inte riktigt hur det går till, men det verkar i alla fall fungera.

Som tips till er andra kan jag rekommendera att ta reda på vilka saker som ger dig energi. Det kan vara bra att ha dem verktygen att plocka fram när man är lite deppig. Och kom ihåg!
- Sjunk inte ihop och bli mindre, då krymper du. Stäng inte dörren. Försök istället att öppna upp, för att få energi och därmed se lösningar och känna hopp. Våga ta plats och se storheten i dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar